dijous, 23 d’abril del 2009

Un "manchego" agraït


A l'any 1958, vaig arribar aquí a Catalunya, un dia 23 de Setembre. Amb un nivell cultural, gairebé analfabet, que no coneixia laboralment parlant res més que les labors agràries, treballs del camp i per suposat, tampoc coneixia la llengua d'aquí, els costums. Vaig veure una diferència abismal en el quefer de cada dia d'una ciutat com Reus, amb l'ambient i maneres de fer les coses en un poble petit i d'ambient profundament rural.

Però vaig tenir la gran sort de donar amb molt bones persones, tant caps, com companys de treball, amiguetes i molt significativament en un club de montanyers, que si es pot dir és Secció Excursionista del Club de Futbol Reddis, que entre tots em van abrigallar i em van ensenyar i em vaig sentir integrat en tot el que concerneix a la cultura, costums i hàbits d'aquest poble que és Catalunya.

Eugenio