dijous, 23 d’abril del 2009

La mineria a Puertollano


Recordo quan era petit, tot just tenia deu anys, com els miners anaven i venien a les mines de carbó. Anaven en fila tant si era de dia com de nit ja que caminaven pels verticals de les escombreres, però la diferència és que de nit tots anaven amb els carburs encesos i la veritat és que impressionava veure a l'horitzó totes les flames dels carburs encesos en la foscor.

La meva àvia tenia cinc rucs, cada ruc tenia un nom, jo del que més em recordo és del Brillant. La meva àvia amb els rucs transportava el carbó que treien de les mines i el repartia pel poble.

A mi m'agradava anar per les mines ja que la maquinària que utilitzaven era una maquinària que podia arribar a entendre com funcionava. Avui en dia com tot va per xips no s'entén com funcionen les màquines.

Les mines tenien noms de tot tipus, recordo una que tenia nom cartaginès (Asdrúbal). També aquesta màquina de tren es deia Asdrúbal.

Francisco Navarro