dijous, 23 d’abril del 2009

Alguna cosa per explicar


Encara no havia complert 18 anys, i ja feia tres setmanes que residia a la bonica ciutat suïssa de Lucerna.

Vaig anar a l'estació de tren per fer una escapada, i visitar la propera població d'Hochdorff, famosa per la seva indústria cervesera.

Vaig preguntar com vaig poder quin tren havia d'agafar, i em van indicar malament, la meva sorpresa va ser quan al passar el revisor em va dir que el tren anava a Alemanya.

Em va fer baixar a la següent estació de molt males maneres, era un baixador enmig de les muntanyes, sense ningú aprop. Per sort per a mi, va aparèixer el cap d'estació; com vaig poder li vaig explicar com havia arribat fins allí, parlava una mica d'italià, em va fer passar a la seva oficina i em va convidar a un cafè, em va fer companyia fins que va arribar un tren amb destinació a Lucerna.

Ara que rebem immigrants, els que ho hem viscut, sabem que difícil és fer-se a altres costums i maneres de vida, donar la mà a qui ho mereixi, sempre és reconfortant i mostra la humanitat del que ho fa.

Josep Calderon